Klacht indienen
Wat is het?
Vindt u dat wij u niet netjes hebben geholpen? Dan kunt u een klacht indienen.
U kunt een klacht indienen als we u:
- onaardig, verkeerd of vervelend te woord hebben gestaan;
- verkeerde of onvoldoende informatie hebben gegeven;
- niet teruggebeld hebben, terwijl wij u dat hadden beloofd;
- niet op tijd antwoord op uw brief of aanvraag hebben gegeven;
- niet in contact hebben gebracht met de goede persoon.
Wat moet ik doen?
Klacht indienen
U kunt een klacht op verschillende manieren aan ons doorgeven:
- digitaal via het online formulier 'Klacht indienen' (met DigiD);
- via post of e-mail. U heeft hierbij twee mogelijkheden:
- U gebruikt ons voorbedrukte pdf-formulier. Dit moet u zelf afdrukken, ondertekenen en indien nodig weer inscannen.
- U stuurt een brief.
In deze brief schrijft u duidelijk:- uw naam, adres en handtekening;
- een omschrijving van uw klacht;
- de datum van de gebeurtenis;
- de persoon of personen die bij de gebeurtenis betrokken waren.
Kijk voor de formulieren bij Meteen regelen en bij Contact en openingstijden voor onze contactgegevens.
Heeft u een klacht over iets in uw woonomgeving/openbare ruimte, gebruik dan niet de formulieren die hierboven genoemd worden. Bij Meldingen over de woonomgeving leest u hoe u dit het beste kunt melden.
Hoe werkt het?
Als wij uw klacht hebben ontvangen laten wij u dat weten via een brief. Wij beoordelen uw klacht en u krijgt de kans om uw klacht in een gesprek toe te lichten. Behalve als u dat niet nodig vindt. De gemeentesecretaris of de klachtbehandelaar leidt dit gesprek.
Wij onderzoeken uw klacht. Binnen 6 weken krijgt u schriftelijk bericht over het resultaat van dit onderzoek. Als dit niet binnen 6 weken lukt, kunnen wij dit met maximaal 4 weken verlengen.
Het kan zijn dat u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht. U kunt dan de Nationale Ombudsman vragen om uw klacht te beoordelen. Meer informatie vindt u op de website van de Nationale ombudsman.