Met dit formulier doet u als inwoner van Landgraaf voor uzelf een melding in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Deze melding wordt geregistreerd op de naam van de persoon die inlogt met zijn/haar DigiD.
Een medewerker van het wijkteam neemt zo spoedig mogelijk na ontvangst van uw melding contact op om te horen welk probleem er precies is. In een persoonlijk gesprek bekijken we samen of er Wmo-voorzieningen aangevraagd moeten worden. Bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of vervoer met de Omnibuzz. Dit gesprek heet het 'keukentafelgesprek'. We maken een verslag van het keukentafelgesprek, het 'Wmo-verslag'.
MEE (tel. 088–010 22 22) en Welsun (tel. 045-532 36 36) geven informatie, advies en kortdurende ondersteuning. Zij kunnen u dus helpen of steunen bij het gesprek met de gemeente. Zij kunnen ook met u meedenken. MEE en Welsun geven deze hulp gratis.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het wijkteam via telefoonnummer 14 045.
In de volgende stap logt u in met DigiD.
DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op de website van DigiD ». Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.